Samen op de foto op het hoofdveld van sportpark Soetendaal.
Samen op de foto op het hoofdveld van sportpark Soetendaal. Foto: eigen foto

DSV Sint Anthonis pakt winst op wandelvoetbaltoernooi in Vierlingsbeek

Sport

DSV uit Sint Anthonis heeft zaterdag het wandelvoetbaltoernooi op sportpark Volharding in Vierlingsbeek gewonnen. Het team bleek na een reeks sportieve wedstrijden het sterkste van de zeven deelnemende ploegen uit het Land van Cuijk en mocht tijdens de prijsuitreiking de winnaarstrofee in ontvangst nemen.

Onder uitstekende weersomstandigheden en onder veel publieke belangstelling werd het wandelvoetbaltoernooi afgewerkt Vanaf de vroege ochtend stroomden spelers, begeleiders en supporters binnen voor een toernooi waarin niet alleen de sportieve prestaties, maar ook ontmoeting en gezelligheid centraal stonden.

Om 10.15 uur werd afgetrapt voor de poulewedstrijden. De deelnemende teams lieten zien dat wandelvoetbal veel meer is dan een aangepaste vorm van voetbal. Techniek, spelinzicht en goed samenspel bleken bepalend voor het succes op het veld. Hoewel rennen niet is toegestaan, viel er voor de toeschouwers genoeg te genieten. Mooie combinaties, verrassende aanvallen en fraaie doelpunten zorgden voor aantrekkelijke wedstrijden.

De ontmoetingen verliepen in een sportieve sfeer, waarbij respect voor tegenstanders en scheidsrechters steeds voorop stond. Langs de velden genoten vele belangstellenden van het spel, terwijl deelnemers tussen de wedstrijden door volop de gelegenheid hadden om elkaar te spreken. Juist dat sociale karakter maakt wandelvoetbal volgens veel spelers zo waardevol.

Gedurende de ochtend volgden de wedstrijden elkaar in hoog tempo op. Naarmate het toernooi vorderde, werd duidelijk dat DSV uit Sint Anthonis zich tot een van de favorieten had ontwikkeld. Met verzorgd spel en een sterke teamprestatie wist de ploeg uiteindelijk beslag te leggen op de eerste plaats. Tijdens de prijsuitreiking rond 12.30 uur werden alle teams bedankt voor hun inzet en sportieve bijdrage aan het toernooi. De overwinning van DSV werd door medespelers en publiek met applaus ontvangen.

Na afloop stond er voor deelnemers en bezoekers een gezamenlijke lunch klaar. Deze werd verzorgd door Seniorenvereniging Vierlingsbeek-Groeningen in samenwerking met voetbalvereniging Volharding. Onder het genot van een maaltijd werd nog uitgebreid nagepraat over de wedstrijden en de hoogtepunten van de ochtend.


DSV werd tot winnaar van het wandelvoetbaltoernooi gekroond. 

De organisatie kijkt tevreden terug op het evenement. Dankzij het mooie weer, de grote publieke belangstelling en de inzet van vrijwilligers van Wandelvoetbal Vierlingsbeek, de seniorenvereniging en de voetbalvereniging werd het toernooi opnieuw een geslaagde sportieve ontmoetingsdag. DSV uit Sint Anthonis ging naar huis als winnaar, maar uiteindelijk waren alle deelnemers winnaars van een mooie en gezellige sportdag.