
Ondanks hitteplan alsnog afgelasting Muziek op de Maas 2026
VierlingsbeekZangroep Evergreen Vierlingsbeek (ZEV) heeft woensdagavond besloten om Muziek op de Maas 2026, dat komende zaterdagavond zou plaatsvinden, af te gelasten. De verwachte extreme hitte en de daarmee samenhangende risico’s voor deelnemers, vrijwilligers, bezoekers en betrokkenen hebben tot dit besluit geleid.
Het bestuur van ZEV heeft zich de afgelopen dagen intensief gebogen over mogelijke maatregelen om het evenement toch veilig door te laten gaan. Daarbij is ook gekeken naar een uitgebreid hitteplan en diverse aanpassingen in de organisatie. ‘Dit besluit is met pijn in ons hart genomen’, aldus ZEV. ‘Maar de gezondheid van eenieder tijdens de voorbereidende werkzaamheden en op de dag zelf zijn belangrijker dan wat dan ook. Als organiserende partij hebben we onszelf twee avonden over allerlei aanpassingen gebogen. Ondanks een goed doorontwikkeld hitteplan kiezen we er op basis van verantwoordelijkheid voor om deze mooie muzikale avond, waar eenieder altijd met heel veel plezier naar toe werkt, niet door te laten gaan. Een weloverwogen besluit’.
![]()
Eigen poster.
ZEV spreekt haar waardering uit voor alle deelnemers, vrijwilligers, sponsoren en overige betrokkenen die zich hebben ingezet voor de organisatie van het evenement en ziet iedereen volgend jaar graag terug.








