DES juicht na de verdiende 15-20 zege op DSV.
DES juicht na de verdiende 15-20 zege op DSV. Foto: Ron Koenen

DES te sterk voor hekkensluiter

Sport

De korfbalsters van DES hebben zondagmiddag een mooie slag geslagen in de strijd tegen degradatie in hun overgangsklasse. De roodwitten versloegen in de sporthal Hercules in Diessen hekkensluiter DSV met vijf doelpunten verschil 15-20 (8-10). Het was na de verrassende 13-12 zege op VDS’25 de tweede overwinning op rij voor DES. 

DES nam in de eerste helft meteen het initiatief. De roodwitten wisten met snel, gevarieerd en energiek aanvallend spel en strak verdedigingswerk in de beginfase een voorsprong van een, twee, drie en zelfs even vier doelpunten verschil te pakken, maar leidden halverwege de wedstrijd ‘slechts’ met 8-10. Ook in de tweede helft was DES de betere ploeg. Binnen tien minuten stond het  9-15, maar daarna maakten de gasten uit Vierlingsbeek het zich nog onnodig moeilijk door met te gehaast en slordig spel de thuisploeg terug te laten komen tot 14-16. In de slotfase herpakte DES zich echter knap en werd het krachtsverschil ook in de score uitgedrukt.

Door deze zege klimt DES in deze sterke overgangsklasse met zes punten uit negen duels naar de degradatievrije positie zes op de ranglijst. DES-trainer Raymond Celak zag zijn ploeg terecht winnen. “Ondanks dat we in de tweede helft de concentratie verloren. Die momentjes moeten eruit, maar verder was het een verdiende zege. Nu moeten we deze stijgende lijn volgende week voortzetten.”

Op zondag 1 februari om 10.00 uur speelt DES de uitwedstrijd tegen Klimop/ ODC, dat met evenveel punten maar een beter doelsaldo plek vijf op de ranglijst bezet.

Doelpunten DES: Milou van den Boogaard (6), Daphne Gooren (5), Eline van Treek (2), Marly Jilesen (3), Simone Derkx, Babs van Daal, Wieke Joosten en Janneke Koenen.