Wouter Leurs  heeft (ook) zijn pizzaoven weer geopend!
Wouter Leurs heeft (ook) zijn pizzaoven weer geopend! Foto: Persfoto

De Vier Linden: afhalen kan weer, vijf dagen open

Vierlingsbeek

De Vier Linden gaat zich de komende tijd weer meer richten op afhaaldiners en -pizza’s. Dat meldt Yvonne Leurs, die samen met haar man Wouter het restaurant aan de Soetendaal 5 in Vierlingsbeek runt. “Daarnaast cancelen we tot en met 3 december onze proeverij in ons restaurant, die kan de komende drie weken alleen afgehaald worden. Ook gaan we nu, in plaats van vier, vijf dagen in de week, van donderdag tot en met maandag, van 10.00 tot 20.00 uur open. Mensen kunnen in ons restaurant natuurlijk wel gewoon van onze à la carte- en lunchgerechten blijven genieten. En ook onze zelfgemaakte pizza’s kunnen in deze periode weer dagelijks opgehaald worden.”

Demissionair premier Mark Rutte maakte vrijdagavond tijdens de persconferentie over de nieuwe coronamaatregelen bekend dat de horeca van zaterdag 13 november om 18.00 uur tot in ieder geval zaterdag 4 december de deuren op 20.00 uur moet sluiten. De situatie wordt op vrijdag 3 december opnieuw beoordeeld. “Maar wij geloven er totaal niet in dat we dan weer helemaal open kunnen. Op 3 december zit je vlak voor het sinterklaasweekend, waarin veel mensen samenkomen en de kans op besmettingen weer veel groter is. Nee, dat gaat het kabinet écht niet doen. Ik zie de maatregelen de komende weken alleen maar strenger worden. De kans dat we met Kerstmis gewoon open zijn, acht ik heel klein. Daarom ook dat nu alweer onze à la carte-menu’s en onze pizza’s onder de aandacht willen brengen.”

Ja, er wordt tijdens deze coronapandemie veel doorzettingsvermogen en vooral creativiteit van de ondernemers in de horeca gevraagd, weet Yvonne Leurs “Je ziet de cijfers stijgen, dus je weet alweer welke kant het opgaat en dat je als horeca weer te maken krijgt met nieuwe, eigenlijke oude, beperkingen. Daar kijken we inmiddels al niet meer van op. Dat weten we. Vandaar ook dat we er nu op voorbereid waren, snel hebben geschakeld en onze afhaalformule weer in het leven hebben geroepen. Het regent vandaag helaas annuleringen in het restaurant, we hopen dat we dat voor een deel kunnen opvangen door de verkoop van afhaalmenu’s. Mensen kunnen op onze website kijken voor meer informatie, zowel over de mogelijkheden in ons restaurant als de afhaalmenu’s en pizza’s. Tevens kunnen ze bij ons terecht voor de bieren van Brouwerij Leurs. We hebben inmiddels acht verschillende bieren, die bij ons te koop zijn en binnenkort op meer plekken.”

Voor contact met De Vier Linden klik hier. 

Ook de kerstproeverij van De Vier Linden komt er weer aan.
Bier in de maak....
Brouwerij Leurs is de naam.
De proeverij 'at home'...
Acht speciale Leurs-bieren op een rij.