Hoogleraar neuropsychologie Jelle Jolles aan het woord in een klas.
Hoogleraar neuropsychologie Jelle Jolles aan het woord in een klas. Foto: Persfoto

Wetenschap en onderwijs bij elkaar

Regio

Het is vrijdagmiddag 24 juni en de aula bij Metameer jenaplan Boxmeer is goed gevuld met docenten en medewerkers van Metameer Stevensbeek en Metameer jenaplan Boxmeer. Allen zitten klaar voor de inspiratiemiddag die geopend wordt door rector Berita Cornelissen. Zij is blij dat na twee jaar uitstel het eerste lustrum van de inspiratiemiddagen op Metameer gevierd kan worden en geeft aan: “Het is een middag waarop we opgedane kennis met elkaar delen, van elkaar leren en elkaar inspireren.”

Hoogleraar neuropsychologie Jelle Jolles van de VU in Amsterdam is een van de hoofdsprekers deze middag. Jelle Jolles is bekend van zijn aandacht voor de vertraagde sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen tijdens de coronaperiode.

Hij ging met zijn inleiding ‘De lerende leerling, zelfregulatie en het brein. Handvatten voor het onderwijs’ in op het leren en het brein van jongeren. Daarna namen alle docenten deel aan verschillende workshop en presentaties van collega’s en docenten. De middag werd afgesloten door pedagoog Pedro de Bruyckere, die in een soort cabaretvoorstelling de meest hardnekkige mythes over onderwijs en opvoeding ontkrachtte. De inspiratiemiddag werd door alle deelnemers als daadwerkelijk zeer inspirerend ervaren en zeer toepasbaar voor het onderwijs op Metameer. 

Voor meer informatie over het onderwijs op Metameer, bezoek www.metameer.nl

Hoogleraar neuropsychologie Jelle Jolles aan het woord in de aula.