Oorlogsmuseum Overloon is populair op TikTok.
Oorlogsmuseum Overloon is populair op TikTok. Foto: Persfoto

Oorlogsmuseum scoort goed bij jongeren

Regio

Jongeren zijn zeer geïnteresseerd in wat er in het Oorlogsmuseum in Overloon te zien is. Die populariteit blijkt onder meer uit een analyse van de berichten die de Nederlandse musea in de zomerperiode hebben geplaatst op TikTok. Liefst 1,1 miljoen TikTok-gebruikers bekeken de vijftien educatieve video’s die het Oorlogsmuseum in de voorbije maanden op het, vooral bij jongeren populaire, platform postte. Daarmee scoort het Overloonse oorlogsmuseum aanzienlijk hoger dan alle andere musea op TikTok.

Oorlogsmuseum Overloon ontving bovendien, als een van zes Brabantse musea, een Museum KidsProof Award. De onderscheiding wordt toegekend door kinderen zelf, die het museum als ‘kidsproof’ hebben beoordeeld, zo meldt Visit Land van Cuijk in zijn nieuwsbrief. 

Meer informatie: www.oorlogsmuseum.nl